|
|
|
|
Incheiere, Bibliografie, Cuprins
Încheiere
Los Angeles - California se situează
la nivelul observatorului vieții din planul democrației
americane. Plecat din țară de aproape 30 de ani, s-a obișnuit
cu disciplina unei țări riguros condusă după legi.
În România, lucrând mai mult de 20 de ani în funcții de
conducere, Ion Anton nu este deloc adeptul acelui "înșet înșet",
moldovenesc, chiar eu, zicându-i adesea, bineînțeles în glumă,
Mr. Speed (Domnul Viteză).
Apoi, de marele poet Grigore Vieru,
distins oaspete al Californiei, care în
2002 a făcut un sejur american, s-a
ocupat în mare parte "bădia Ion", cum îi place să spună marele actor și prieten
Tolea Resmeritza, și el adoptat de Los
Angeles. Fiind un om destoinic, sănătos și de profesie inginer chimist s-a familiarizat întru totul cu modelul inginerului
american în domeniul ecologic. În
timpul liber scrie publicistică, eseuri,
poezie, note de călătorie, la revistele "Clipa", "Meridianul Romanesc",
"Viața creștină", "Romanian Roots - Rădăcini Românești",
"Miorița USA" din America, "Amurg sentimental", "Flacăra -
Păunescu", "Familia română" din România, "Flux din
Basarabia".
Domnia sa este preocupat nu numai de lucrările sale, ci
prin strădaniile sale de bun român, acordă ajutor și altor
români, de pretutindeni, pentru a-și face cunoscute operele.
Așa s-a întâmplat și cu semnatara acestor rânduri - Elena
Călugăru-Baciu - care datorită poetului a reușit să facă lansarea
a cinci titluri de carte la Los Angeles, în martie-aprilie 2004.
Poetul și eseistul Ion Anton este permanent preocupat de ceea
ce se întâmplă în țară. El însuși mărturisește, în interviul dat în
iulie 2004, revistei "Flacăra": "Când am plecat, am luat țara cu
mine", sentiment manifestat astfel și in revistele mai sus
amintite.
Cunoscându-l personal pe Ion Anton pot spune că este
unul dintre românii care nu au uitat țara, ci chiar se implică în
activități care ar putea aduce cu adevărat democrația în
România, sub sintagma folosită de domnia sa în interviul
despre care am amintit și anume "America este o țară a
dictaturii legii", explicând în detaliu ce fel de dictatură a legii, în
sensul unei democrații autentice, unde omul să nu poată călca în afara legii.
Așteptăm cu drag vocea înalt rostogolită în flori de munte
(deși par firave sunt cele mai încrâncenate în stâncă) a
poetului, eseistului, și de ce nu, a celui care își dorește foarte
mult să scrie un eseu despre satul său natal, în cadrul unei
lucrări mai ample, de divină inspirație, "Nihil Sine Deo - De la
Hermeziu la Los Angeles" - Repere Autobiografice (Elena
Călugăru-Baciu).
Generatia IT - Generatia Z, Generatia internetului,
iGeneratia…?!!!
Frumoasă perioadă am avut.... nu ca acuma prostiile astea
de desene cu bakugan și care mai sunt. Ar trebui ca operatorii
de cablu sa înceapă să redea toate desenele din ani '80 -
'90, să vadă și generația IT-ului ce înseamnă copilăria.
Prăpastia între puștii de azi și părinții lor, adică puștii de
acum 30 de ani, a fost adâncită de evoluția unei societăți eliberate
de restricțiile comuniste, dar și de schimbările tehnologice.
Generaţia de copii născuţi după 1996 a fost botezată în
multe feluri: Generaţia Z, Generaţia internetului, iGeneraţia...
Ei şi-au trăit întreaga viaţă sub dominaţia "World Wide Webului,
spre deosebire de Generaţia Y (copiii născuţi între 1980 şi
1995) şi de Generaţia X (copiii născuţi între 1961 şi 1979).
Pentru Generaţia Z, internetul este ceea ce a reprezentat
televiziunea pentru Generaţia X. În era tehnologiei, iPod-ul a
luat locul bătrânului pickup şi discurilor de vinil, iar calculatoarele
româneşti HC pe care se jucau puştii de altădată se
mai găsesc doar în muzee..
De ce sunt mai rebeli
Puştii de astăzi sunt recalcitranţi şi mai răzvrătiţi decât
cei care au trăit în anii '80, au convingerea mulţi adulţi şi sunt îndreptățiţi să creadă acest lucru, văzându-i cât de zgomotos
se mani-festă. „Înainte de '90, cu toţii eram obedienţi în spaţiul
public pentru că eram forţaţi. Astăzi, regulile sunt mai
permisive, iar adolescenţilor li s-a cultivat un alt gen de atitudine.
Aceasta nu înseamnă însă că sunt mai curajoşi”, explică
sociologul Alfred Bulai.
Adolescenţi rebeli existau şi în regimul comunist, doar că
modul lor de răzvrătire era diferit. Un gest de frondă era atunci
să nu meargă cu matricola la liceu sau să poarte alte haine
decât uniforma. Fumatul era un obicei mult mai răspândit în
rândul adolescenţilor înainte de '90, comparativ cu zilele
noastre, frecvenţa acestuia fiind de peste două ori mai mare.
Puştii de astăzi compensează însă cu alte vicii, cum ar fi
consumul de droguri.
Tehnologia creează handicapuri
Puştii care trăiesc în era tehnologiei au o deschidere mult
mai mare la informaţii, ceea ce ar trebui să fie un avantaj
pentru dezvoltarea lor intelectuală. Există însă şi un revers al
medaliei: invazia tehnologiei expune copiii şi adolescenţii unor
riscuri. Calculatorul poate face multe lucruri în locul lor, aşa
încât unii puşti ajung în situaţia de a nu putea face calcule simple
sau de a nu şti să scrie de mână.
Tehnologiile afectează abilităţile sociale ale copiilor şi
inhibă gândirea creativă. Specialiştii susţin că mulţi dintre
adolescenţii care se izolează în lumea virtuală nu sunt capabili
să identifice emoţii şi sentimente la persoanele din jurul lor. Un „efect secundar" al folosirii computerului este şi comportamentul
agresiv.
Adolescentele de astăzi nu visează să ajungă Nadia
Comăneci, precum cele din anii '80. Nici băieţii nu mai sunt
atraşi de sportul de performanţă, exceptând poate pasiunea
pentru fotbal, dar pusă în practică mai degrabă cu mingi
virtuale. Aproape jumătate (47%) dintre copiii din România nu
practică niciun fel de activitate sportivă, relevă un sondaj
publicat de Procter & Gamble.
Vor meserii bănoase
Că societatea de astăzi este orientată către câştig se
vede în aspiraţiile puştilor, legate de carieră. „Adolescenţilor de
astăzi nu le mai este clar că o carieră trebuie să înceapă cu şcoala, cu studiile. Ei au ca modele indivizi care au succes fără
să fi făcut prea multă şcoală. Aşa se face că puştii ajung să
caute căile scurte de a obţine bani: fetele sunt interesate de
meserii precum modellingul, iar băieţii de sport, de fotbal în
special", explică sociologul Mircea Kivu.
De altfel, orientarea către câştiguri imediate se observă
la multe dintre târgurile de joburi, unde absolvenţii de liceu
caută posturi de conducere bine plătite. „La o şedinţă cu
părinţii, diriginta băiatului meu, care este clasa a VI-a, ne-a
povestit că a făcut un sondaj în clasă despre meseriile pe care
le vor copiii. Trei sferturi dintre ei au spus că ar vor să devină
patroni", ne-a spus Diana (41 de ani) din Bucureşti.
Adolescenţii care sunt totuşi conştienţi că nu pot trece
peste etapa studiilor se orientează către profesii pragmatice. „
Înainte de '90, exista un interes mare pentru profesii precum
cea de medic sau de avocat. Acum, tinerii sunt interesaţi să-şi
dezvolte abilităţile comerciale mai degrabă, decât pe cele care
au legătură cu ştiinţele ori cu creativitatea.
De exemplu, la filosofie erau în trecut 20-30 de candidaţi
pe loc, iar acum abia dacă mai există concurenţă. Pedagogia şi
agronomia nu mai sunt nici ele căutate, mai spune sociologul
Alfred Bulai. Tot mai căutate vor deveni, potrivit acestuia,
domeniile noi, cum ar fi comunicarea şi relaţiile publice, dar şi
cele din industria IT&C. "Puştii caută căile scurte de a obţine bani: fetele sunt
interesate de meserii precum modellingul, iar băieţii de sport,
de fotbal în special." Mai este loc și pentru Dumnezeu?...!!!
Bibliografie
-
Publicaţiile oficiale ale Episcopiei Ortodoxe Române din
America şi Canada (ROEA);
-
Forum-ul "biserica.org";
-
Iordache M. și Alecse C - Dâmbroca, Curcubeu peste
timp – Repere monografice -
-
Alecse C - Autobiografie – Preot Ortodox, promotor al
Ortodoxiei prin Internet;
-
Nemoianu A. - (arhivist la Heritage Center): „Solia” –
un exemplu de continuitate culturală
-
Almanahul Anual Altarul/The Altar (1976-1980) –
Publicaţia Bisericii Ortodoxe Române "Sfântul Gheorghe" din
Londra, Marea Britanie;
-
Revistele Almanahului Altarul/The Altar (1976-1980) –
Publicaţiile trimestriale ale Bisericii Ortodoxe Române "Sfântul
Gheorghe" din Londra, Marea Britanie;
-
Calendarul anual şi revista lunară „Solia/The Herald”
(1980-2017) - Publicaţiile oficiale ale Episcopiei Ortodoxe
Române din America şi Canada (ROEA);
-
Alecse C. - Autobiografie – Preot Ortodox, promotor al
Ortodoxiei prin Internet;
-
Iordache M.- Credință și Apocalipsă (cronici rimate),
Suceava 2015
-
Pelin P. - „Lupta cu urâtul”, Viața Artiștilor Basarabeni,
Chișinău, 2015.
-
Vieru G. - Taina care mă apără (opera poetică), Edițura
Princeps, Iași 2008
-
Portalurile „www.biserica.org”, „www.publicatii.com”
și „www.SfantaTreime.org”;
-
Gardan G. V. - Episcopia Ortodoxă Română din
America - Parte a Ortodoxiei Americane
-
Revistele „Viața Creștină” – The Christian Life –
publicațiile trimestriale (format tipărit și virtual) ale Bisericii
Sfânta Treime, Los Angeles, 1982-2017.
-
Editura Nemira/Țărmuri, 1997 - ref. "Părintele Alecse,
preot paroh la cea mai mare Biserică Ortodoxă
Cuprinsul
INTRODUCERE 5
Cuvânt înainte 5
Binecuvântare 11
Cuvântul autorului 21
CAPIT. I LOCALITATEA HERMEZIU 25
1 Istoricul satului 25
2 Bis. Sf. Împărați Constantin și Elena 32
3 Șc. Gimnazială Iacon Negruzzi – Trifești 39
4 Colegiul C. Negruzzi din Iași 41
5 Familia Negruzzi 44
6 Casa Memorială C. Negruzzi din Trifești 49
7 Povestea cramei Hermeziu 53
CAPIT. II NOTE AUTOBIOGRAFICE 57
1 Hermeziu, satul meu natal 57
2 Arborele meu Genealogic 58
3 Leagănul copilăriei 62
4 Școala și erudiții mei dascăli 64
5 Comunismul – „lumina de la răsărit” 65
6 Anii de studii 67
7 Întemeierea familiei 69
8 Viața în familie 72
9 Imigrarea în America 75
10 Activ. religioase și social - culturale 77
11 Comunitatea parohiei Sf. Treime 78
12 Colindatul în California 106
13 Activitatea ca agent de ocrotire socială 111
14 De ce titlul cărții e NIHIL SINE DEO 113
15 Justificarea titlului cărții 114
16 Credite și mulțumiri 115
17 Poeta Elena Baciu Călugăru 116
18 Ion Anton – autodescriere 117
III. 1. ARTICOLE DIVERSE
Hermeziu – Scrinul cu amintiri 125
În așteptarea lui Hristos 139
Arborele genealogic 147
Gânduri la nașterea Domnului 149
Gânduri de Paști 150
Aniv. Bis. Sfânta Treime la 75 de ani 155
Hristos Pătimitor, Înviat și Biruitor 157
Leagănul Învierii 160
Minune la Biserica Sfânta Treime 164
Semnul Crucii 165
Aurul cenușiu 166
Urcușul spre Golgota 174
Iisuse, Domnul meu, de tine mi-e sete 176
Scrisoare deschisă Primului Ministru 183
III.2.a ANIVERSĂRI RELIGIOASE
IPS Arh. +Nathaniel, sărbătorit 187
A 65-a aniv. A Bisericii Sfânta Treime 194
Al 69-lea Congres al Episcopiei 199
Liantul Unității 203
Vizita PS Sale +Irineu 207
Bucuria Învierii 225
Duminica, 8 mai – Ziua Mamei 228
III.2.b OMAGIERI PAROHIALE
Cuvânt la Sărb. Zilei Naț. a României 231
Eternizarea Marelui Grigore Vieru 233
Unirea Principatelor și…….Gr. Vieru 235
Cinstire prin neuitare – Ion Anton 239
Slăvindu-L pe Hristos 241
Ziua Națională a României 248
Unirea Ardealului cu patria mamă 257
Unirea Basarabiei cu Țara 260
La Ziua Unirii Basarabiei (2008) 261
Ziua Mamei, 11 mai 2008 263
Ziua Monarhiei (2006) 267
Centenarul Marii Uniri – 2018 271
Aniversări ale lui Ion Anton 295
III.3.A NOTE DE CĂLĂTORIE ION ANTON 297
III.3.B ION ANTON LA MUNTELE ATHOS 321
III.3.C NICOLAE IORGA ÎN CALIFORNIA 325
CAP.III.4 REPORTAJE LAICE
Interviul dat de Ion Anton Rev. Flacăra 335
Prețul dragostei de neam și de țară 341
Interviu cu poetul academ. Gr. Vieru 353
Limba Română 363
In Memoriam Grigore Vieru 382
Poeta și scriit. Elena Călugăru Baciu 386
Imn Sfintei treimi 393
Cenaclului „Orizontul Cunoașterii” 399
Ion Dan a pășit în lumea umbrelor 403
In Memoriam John Ioan Anghelina 404
Pictorul Neculai Constantin 406
Lansare „În umbra unor imperii
ucigașe”
III. 5 CREAȚII POETICE
III.5.a POEZII RELIGIOASE 419
III.5.b POEZII LAICE 447
CAPIT.IV ALBUMELE VIEȚII MELE 523
1 Leagănul vieții personale 523
2 Familia fiicei Antoaneta (Dr.) 533
3 Familia fiului Virgil (Pr.) 537
4 Prietenii care m-au înconjurat 543
5 Amintiri cu și despre poetul Gr. Vieru 553
6 Imagini de la Biserica Sf. Treime, LA 559
7 Câteva diplome și certif. de apreciere 565
INCHEIERE
Considerente despre Ion Anton 569
Generația IT 570
Bibliografie 573
Cuprins 574
|